De fotowerkgroep trok zondag 26 april naar Merksplas/Zondereigen voor een foto-excursie in het natuurgebied Het Moer.
Het mooie weer was de ideale gangmaker voor het maken van mooie lentefoto’s.
Algemene vergadering … met verrassingen
De algemene vergadering van Natuurpunt Markvallei had zaterdag 28 maart enkele aangename verrassingen in petto en mocht een dertigtal aanwezigen verwelkomen.
Tijdens de avond kregen zij een overzicht van de werking in 2025, evenals een vooruitblik op de geplande activiteiten voor de rest van het jaar. Ook de fotowerkgroep en de werkgroep “landschappelijk erfgoed” lichtten hun werking toe. Tussen de verplichte administratieve agendapunten door zorgden Dimitri en Marc met hun optreden voor extra sfeer, wat van de vergadering een bijzonder geslaagde en gezellige avond maakte.
Foto-excursie Strijbeekse heide
Blauw, blauw, blauw – Foto-uitstap Turnhout
Onze fotowerkgroep ging op foto-uitstap langs het Turnhoutse kanaal. De uitstap stond in het teken “blauw”.
Helaas geen blauwe lucht, ijsvogel of blauwe reiger… Zo lopen ze af en toe ook eens ‘’blauwtje’’ op, maar als fotografen weten ze toch altijd wel iets op de foto te zetten.
Onze fotowerkgroep was op pad in het Zoerselbos
Een geweldig herfstaanbod!
Ons “rustig” zomerseizoen is stilaan voorbij. Natuurpunt Markvallei schakelt een paar versnellingen hoger met (nog) meer boeiende herfstactiviteiten:
Fotolezing: Woestijn in bloei / Wondernacht van de duisternis (ook voor/met kinderen vanaf 6 jaar!) / Door de bomen het bos / Foto-excursie: Zoerselbos / Trage wegen / Begijn Le Bleu … en zoveel meer!
Bekijk voor meer informatie onze activiteitenkalender hier op de website, kies je activiteiten uit, schrijf je in (indien nodig) en … zet de gekozen activiteit met één klik in je digitale agenda (onderaan elke activiteit: “Toevoegen aan kalender”).
Het leven kan zo simpel en zo mooi zijn!
Weekend fotowerkgroep in de Ardennen
Foto-excursie Zwart Goor
Met de fotowerkgroep trokken we deze ochtend met 10 personen naar het Zwart Goor in Merksplas.
Voor velen van ons was het een zeer aangename kennismaking met een nieuw gebied.
Het was genieten op de mooie bloeiende heide met een streepje ochtendmist en de heerlijk opkomende verwarmende zon.









