Onze fotowerkgroep trok naar Het Moer

De fotowerkgroep trok zondag 26 april naar Merksplas/Zondereigen voor een foto-excursie in het natuurgebied Het Moer.
Het mooie weer was de ideale gangmaker voor het maken van mooie lentefoto’s.

Foto's: Wim Geyskens, Daniella Van Wanrooij, Wim Verschraegen, Anouchka Saerens, Herman Mertens


Algemene vergadering … met verrassingen

De algemene vergadering van Natuurpunt Markvallei had zaterdag 28 maart enkele aangename verrassingen in petto en mocht een dertigtal aanwezigen verwelkomen.

Tijdens de avond kregen zij een overzicht van de werking in 2025, evenals een vooruitblik op de geplande activiteiten voor de rest van het jaar. Ook de fotowerkgroep en de werkgroep “landschappelijk erfgoed” lichtten hun werking toe. Tussen de verplichte administratieve agendapunten door zorgden Dimitri en Marc met hun optreden voor extra sfeer, wat van de vergadering een bijzonder geslaagde en gezellige avond maakte.

Foto's: Wim Verschraegen

Foto-excursie Strijbeekse heide

Deze ochtend van zondag 8 februari is de fotowerkgroep op uitstap geweest bij onze noorderburen in de Strijbeekse Heide, dat in het zuiden aansluiting vind bij de Elsakker.
Strijbeekse heide
Strijbeekse heide
Ondanks de regenachtige voorspelling tijdens de week, was daar gelukkig niets meer van te merken.
Het zonnetje kwam mooi op boven de heide en in combinatie met de laaghangende mist leverde dit leuke plaatjes op. Kijk en oordeel zelf maar.

Foto's: Adrianus Dekkers, Geert Brosens, Daniella Van Wanrooij, Jan Van Bavel, Anouchka Saerens


Blauw, blauw, blauw – Foto-uitstap Turnhout

Onze fotowerkgroep ging op foto-uitstap langs het Turnhoutse kanaal. De uitstap stond in het teken “blauw”.
Helaas geen blauwe lucht, ijsvogel of blauwe reiger… Zo lopen ze af en toe ook eens ‘’blauwtje’’ op, maar als fotografen weten ze toch altijd wel iets op de foto te zetten.

Foto's: Michaela Viskens, Jan Van Bavel, Wim Geyskens, Adrianus Dekkers


Onze fotowerkgroep was op pad in het Zoerselbos

Afgelopen zondag bracht de fotowerkgroep een bezoek aan het Zoerselbos.
Vooral de vele paddenstoelen waren de moeite waard om er mooie foto’s van te maken.
In dit natuurdomein van 500 hectare wandel je onder eeuwenoude eikenbossen en naaldhout, langs ondoordringbare moerasbossen en zompige graslanden. Verschillende zeldzame planten en 1800 soorten paddenstoelen en zwammen bewijzen dat het Zoerselbos niet zomaar een bos is.
Bekijk hieronder een deel van de rijkelijke “buit” van onze fotografen.

Foto's: Jan Van Bavel, Herman Mertens, Cindy Braspenning, Eddy Leemans, Ad Dekkers

Een geweldig herfstaanbod!

Herfstactiviteiten

Ons “rustig” zomerseizoen is stilaan voorbij. Natuurpunt Markvallei schakelt een paar versnellingen hoger met (nog) meer boeiende herfstactiviteiten:

Fotolezing: Woestijn in bloei / Wondernacht van de duisternis (ook voor/met kinderen vanaf 6 jaar!) / Door de bomen het bos / Foto-excursie: Zoerselbos / Trage wegen / Begijn Le Bleu … en zoveel meer!

Bekijk voor meer informatie onze activiteitenkalender hier op de website, kies je activiteiten uit, schrijf je in (indien nodig) en … zet de gekozen activiteit met één klik in je digitale agenda (onderaan elke activiteit: “Toevoegen aan kalender”).

Het leven kan zo simpel en zo mooi zijn!


Weekend fotowerkgroep in de Ardennen

Afgelopen weekend 12-14 september was onze fotowerkgroep op jaarlijks groepsweekend. De bestemming deze keer was de Ardennen.
Weekend fotowerkgroep Ardennen - 2025
Met 22 deelnemers verbleven we in een vakantiewoning met prachtig uitzicht in Xhoffraix (deelgemeente Malmédy).  De eerste dag bezochten we een kalkhelling in Theux. De natuurgebiedjes op de helling worden beheerd door onze zustervereniging Natagora. Zaterdag verkenden we de omgeving van onze vakantiewoning en bezochten we de vallei van de Hoëgne. We sloten het geslaagde weekend af op de Hoge Venen.

Lees verder “Weekend fotowerkgroep in de Ardennen”

Foto-excursie Zwart Goor

Met de fotowerkgroep trokken we deze ochtend met 10 personen naar het Zwart Goor in Merksplas.

Foto-excursie Zwart Goor

Voor velen van ons was het een zeer aangename kennismaking met een nieuw gebied.
Het was genieten op de mooie bloeiende heide met een streepje ochtendmist en de heerlijk opkomende verwarmende zon.

Foto's: Wim Verschraegen, Anouchka Saerens, Cindy Braspenning, Herman Mertens, Bruno Van De Wiele, Guy Adams